سار نیوز
.:: اَلّلهُمَ عَجِِّل لِوَلیِِّکَ الفَرَج ::.
 

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور تأکید نمود: استفاده از انرژی های نو در اجرای تصفیه خانه های فا

به گزارش سارنیوز به نقل از روابط عمومی آبفا مازندران

مدیرعامل شرکت  مهندسی آب و فاضلاب کشور بر استفاده از انرژی نو در اجرای تصفیه خانه های فاضلاب در مازندران تأکید نمود. مهندس مهدی ثمره هاشمی در بازدید از پروژه تصفیه خانه های فاضلاب شهرهای ساری و بابل افزود: باید با فروش انشعاب فاضلاب در ساری ، جمعیت برخوردار از مزایای طرح فاضلاب افزایش یافته ظرفیت استفاده از تصفیه خانه مذکور تا پایان سالجاری تکمیل شود. مدیر عامل شرکت مهندسی آب  و فاضلاب کشور  ادامه داد: میانگین جمعیت تحت پوشش فاضلاب در کشور 38 درصد است در حالی که این رقم در مازندران 10 درصد می باشد که باید برای رسیدن به میانگین کشور تلاش مضاعفی انجام داد.مهندس ثمره هاشمی با اشاره به اینکه با این حجم سرمایه گذاری انجام شده در بخش فاضلاب ، متأسفانه جمعیت برخوردار از مزایای طرح جمع آوری فاضلاب رضایت بخش نمی باشدافزود: باید با اطلاع رسانی و فرهنگ سازی ، اهمیت طرحهای فاضلاب در حفظ سلامتی و محیط ریست ، برای مردم بازگو شود.وی به نظارت بر طرح های آبرسانی ، خطوط انتقال ، ایستگاههای پمپاژ و تصفیه خانه های آب که بر عهده آب منطقه ای  است  تأکید نمودو یادآور شد: در پروژه هایی که آب منطقه ای مجری است باید با نظارت آب و فاضلاب نقایص در مرحله اجراء برطرف تا به هنگام تحویل و بهره برداری از پروژه هادچار مشکل نشویم  .
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور خواستار تشکیل تیم بررسی و نظارت در آب و فاضلاب استان شد و گفت: اگر در اجرای تصفیه خانه آب شرب رامسرنظارت در مرحله اجراء صورت می گرفت ما شاهد مشکلات موجود در زمان بهره برداری نبودیم. ثمره هاشمی از تلاش شرکت آب و فاضلاب مازندران در راه اندازی تصفیه خانه آب شرب رامسر تقدیر نمود و افزود: در ایام نوروز و فصل گرما شهرهای مازندران شاهد جمعیت چند برابری می باشند  که آب و فاضلاب استان توانسته است عملکرد قابل قبولی در تأمین آب شرب در پیک مصرف داشته باشد که این موضوع در شهر رامسر نیز مشهود بوده است. وی اضافه نمود: باید با یک تلاش مضاعف بصورت خلق حماسه همانند آنچه مقام معظم رهبری فرمودند، کارهای جهادی انجام داد و در این راه باید شب و روز را به فراموشی سپرد.
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور بر کاهش 15 درصدی هزینه های جاری تأکید نمود و گفت: بعلت مشکلات اقتصادی تأمین منابع مالی بسیار سخت می باشد و در این راستا باید با فروش اموال و دارایی های مازاد ، فروش اوراق مشارکت و جذب سرمایه گذار واستفاده از توان  بخش خصوصی،  درآمدزایی ایجاد و برای  پروژه های عمرانی هزینه نمود.. همچنین مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مازندران در این بازدید گفت: از طریق بانک توسعه اسلامی به دنبال جذب 150 میلیون یورو منابع اعتباری برای طرحهای فاضلاب  قائمشهر، آمل ، محمودآباد ، تنکابن و رامسر و 129 میلیون یورو برای آب شرب تنکابن و رامسر می باشیم.
مهندس محمدتقی حسین زاده افزود: اجرای فاز بعدی تصفیه خانه ها ی فاضلاب شهرهای ساری، بابل  و بابلسر از طریق فاینانس در دستور کار می باشد که مقدمات آن فراهم و در مرحله انتخاب پیمانکار قرار داریم. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران یادآور شد : در سال گذشته با حفر و تجهیز و بهسازی چاهها شاهد افزایش دبی آب به میزان 900 لیتر در ثانیه بودیم . در این سفر مهندس ثمره هاشمی مدیرعامل ،دکتر بنکداری معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ، فرماندار ساری و جمعی از مسئولان استانی حضور و از تصفیه خانه فاضلاب شهرهای ساری و بابل و محل اجرای پروژه تصفیه خانه فیلتر شنی آب بابل بازدید و خواستارتسریع و  استفاده از تجربیات فنی و اجرایی آب و فاضلاب کشور در اجرای پروژه های عمرانی شدند.

  • تاریخ: یک شنبه 8 ارديبهشت 1392برچسب:,
  • روغن نباتی باهم گران شد

    اقتصاد ایرانی : رئیس انجمن صنایع روغن نباتی گفت: با عرضه روغن با قیمت دلار مبادله ای قیمت ها بالا می رود.
    رئیس انجمن صنایع روغن نباتی از تحولات تازه بازار خبر داد. به گفته او بزودی روغن های موجود در بازار که با ارز مرجع وارد شده بودند به پایان می رسد و قیمت روغن نباتی براساس ارز مرجع تعیین می شود.
    خلیلی در این مورد گفت: تاکنون آنچه در بازار عرضه شده روغن وارداتی با ارز مرجع بوده است ولی با توجه به ابلاغیه تازه بانک مرکزی بزودی قیمت روغن براساس ارز مبادله ای محاسبه می شود. آنچه در بازار به قیمت سابق فروخته می شود روغن های موجود در انبارکارخانه ها بوده است ولی متاسفانه از هفته آینده شرایط تغییر می کند و روغن گران تر می شود.
    در همین حال احمد توکلی خبر داده است که دولت طی سه ماه گذشته برای واردات کالاهای اساسی ارزی تخصیص نداده است و همین جریان سبب رشد قیمت ها شده است.
     
    فروش روغن نباتی در فروشگاه های شهروند هم سهمیه بندی شده است.

  • تاریخ: پنج شنبه 5 ارديبهشت 1392برچسب:,
  • فرزانه اعلام کرد: اصلاح ساختار اقتصادی کشور برای کنترل گرانی/ پایان وابستگی صرف به نفت

    ساری - خبرگزاری مهر: معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری مازندران با اشاره به اینکه دوران وابستگی صرف ملت به اقتصاد تک محصولی نفت پایان یافته است گفت: ساختار اقتصادی کشور برای کنترل گرانی در بازار نیازمند اصلاح است.

    به گزارش خبرنگار مهر، ولی الله فرزانه شامگاه سه شنبه در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان با اعلام اینکه باید به صورت ریشه ای معضل گرانی را در بازار برطرف کنیم، اظهار داشت: اقتصاد کشور در حال برون رفت از یک اقتصاد سنتی وابسته به نفت و ورود به یک اقتصاد غیر نفتی است.

    وی با بیان اینکه برای حل مشکل گرانی نیاز به مشارکت آحاد مردم، نمایندگان مجلس و دولتمردان است، افزود: برای جلوگیری از افزایش گرانی کالا در بازار باید ساختار اقتصادی و الگوی مصرف اصلاح شود.

    معاون برنامه ریزی استانداری مازندران یادآور شد: اگر بخواهیم قدرت خرید مردم را در مقابل گرانی افزایش دهیم، باید از محل پول نفت یارانه پرداخت کنیم که این همان اقتصادی سنتی مبتنی بر درآمد نفتی است.

    فرزانه افزود: با افزایش توان خرید مردم، ارتقای درآمد پایدار مردم، اصلاح الگوی مصرف و نهادینه کردن فرهنگ کسب و کار در جامعه می توان گرانی را برای مردم قابل تحمل قلمداد کرد.

    وی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان حماسه سیاسی و اقتصادی اظهار داشت: برای برون رفت ازاقتصاد سنتی وابسته به نفت به  حماسه اقتصادی در کشور نیاز است.

    فرزانه با اعلام اینکه استراتژی دشمن از جنگ نظامی به اقتصادی تغییر پیدا کرده است، یادآورشد: باید ساختار سنتی اقتصاد کشور را از وابستگی به نفت خارج کر

  • تاریخ: چهار شنبه 4 ارديبهشت 1392برچسب:,
  • تقدير شوراي اسلامي خليل شهر از آب و فاضلاب مازندران

    به گزارش سارنیوز به نقل روابط عمومی آبفا مازندران
    رئيس شوراي اسلامي خليل شهر طي نامه اي به مهندس طاهايي استاندار مازندران ، از فعاليتها و خدمات شركت آب وفاضلاب مازندران تقدير نمود .
    محمد رضا باقری خليلي از استاندار مازندران درخواست نمود : از مهندس حسين زاده مديرعامل شركت آب و فاضلاب مازندران به واسطه همكاري با نمايندگان مردم در شوراها تقدير بعمل آيد .

     

     

  • تاریخ: دو شنبه 26 فروردين 1392برچسب:,
  • مديرعامل شركت آب وفاضلاب مازندران : رامسري ها ديگر نگران كمبود آب شرب نباشند .

     تصفيه خانه آب شرب رامسر پس از واگذاري به شركت آب وفاضلاب مازندران درمدت 9 روز به بهره برداري رسيد وبا افزایش تأمین آب آشامیدنی به میزان 130 لیتر در ثانیه  مردم ومسافرين درايام نوروز بدون دغدغه كمبود آب ، تعطيلات را سپري نمودند . مديرعامل شركت آب وفاضلاب مازندران با بيان اين مطلب fبه سار نیوز گفت : از سوی وزارت نیروتصفيه خانه آب شرب رامسر از آب منطقه اي مازندران به شركت آب وفاضلاب استان تحويل وبا تشكيل كميته فني نسبت به بررسي ، شروع عمليات تكميلي ورفع نواقص موجود جهت آماده سازي كل پروژه اقدام گرديد .

    مهندس محمد تقي حسين زاده با اشاره به اينكه مردم رامسر ديگر نگران كمبود آب شرب نباشند ، افزود :
    اين پروژه در 20 اسفند ماه سال گذشته تحويل و پس از 9 روز در روزهاي پاياني سال آماده بهره برداري شد.
    وي ياد آور شد : دراين راستا عملياتي   شامل : رفع نشتي فيلتر شني ، رفع نقص تجهيزات الكترو موتور حوضچه ته نشيني ، راه اندازي سيستم تزريق مواد شيميايي ، تعيين برنامه شستشو ، اصلاح خروجي آب بك واش ، راه اندازي پمپ هاي اصلي سيستم ، حمل ، نصب وراه اندازي ديزل ژنراتورجهت برق اضطراري و راه اندازي كليه تجهيزات الكتروموتور حوضچه اختلاط آرام وسريع انجام شد.
    مديرعامل شركت آب وفاضلاب مازندران اضافه نمود :
    درادامه   فعاليت هاي فني تكميلي و با توجه به اهميت   پدافند غير عامل وحفاظت پيراموني تصفيه خانه ، عمليات حصاركشي واصلاح مسير دسترسي و آسفالت ، اصلاح وتكميل تيرهاي برق   محوطه و همچنين محوطه سازي وتكميل ساختمانهاي اداري و آزمايشگاه دردستور كار قرار گرفت ودرمدت   مذكور تكميل گرديد .
    مهندس حسين زاده با بيان اينكه 130 ليتر درثانيه به ظرفيت آب شرب رامسر افزوده گرديد ، گفت :
    با توجه به مجموع عمليات باقيمانده ، مبلغ 100 ميليارد ريال جهت تكميل پروژه تصفيه خانه آب شرب رامسر مورد نياز مي باشد .
     

  • تاریخ: یک شنبه 25 فروردين 1392برچسب:,
  • آخرین وضعیت بازار انواع رایانه و لپ تاپ

    رییس اتحادیه فن‌آوران رایانه تهران اظهار کرد: اگرچه ثبت سفارش برای واردات انواع لپ‌تاپ و رایانه از مدت‌ها پیش صورت می‌گیرد اما با این حال تاکنون حتی یکی از شرکت‌ها هم موفق به دریافت ارز مبادله‌ای نشده است.
    به گزارش سیتنا، سیدمهدی میرمهدی کمیجانی در گفت‌وگویی با ایسنا، اظهار کرد: طی روزهای اخیر در برخی رسانه‌ها این گونه اعلام شد که وزیر صنعت، معدن و تجارت از ثبت سفارش برای کالاهای اولویت 10 نیز خبر داده است اما این اظهارات در شرایطی صورت می‌گیرد که تاکنون حتی یکی از شرکت‌های حوزه ما موفق به دریافت ارز مبادله‌ای از طریق بانک‌های عامل نشده است.
    وی ادامه داد: حتی زمانی بانک‌های عامل این گونه اعلام کرده‌اند که به دلیل محدودیت دلار قرار است ین و یوآن پرداخت کنند اما حتی این ارزها هم به دست کسی نرسیده است و تاکنون از سوی بانک عامل ارزی به شرکت‌ها اختصاص نیافته است.
    کمیجانی همچنین عنوان کرد: اگرچه ممکن است اتاق مبادلات ارزی این گونه توجیه کند که ثبت سفارش‌ها صورت می‌گیرد اما درنهایت ملاک، دریافت وجه است و در شرایطی که وجه دریافت نشود حتی اگر 10 هزار ثبت سفارش صورت گرفته باشد ارزش چندانی ندارد.
    وی در پاسخ به این سوال که در چنین شرایطی آیا بازار با کمبودی مواجه نشده توضیح داد: اکنون دوستان ما در صنف کالای مورد نیاز را از هر طریقی که شده تامین کرده‌اند و خوشبختانه در بازار با مشکل کمبود کالا مواجه نیستیم اما به هر حال اگر ارز مبادله‌ای به کالاها اختصاص پیدا کند حتما قیمت برای مصرف کننده نهایی کاهش خواهد یافت.
    وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که آیا در سال جدید میزان خرید و فروش بازار با کاهش و افزایش خاصی مواجه نشده اظهار کرد: معمولا فروردین ماه دوره نقاهت بازار است و افراد کمی صبر می‌کنند تا ببینند در سال جاری قیمت‌ها چه تغییری خواهد کرد به همین دلیل نمی‌توان وضعیت بازار در این ماه را ملاک قرار داد.

    .: ادامه مطلب :.
  • تاریخ: پنج شنبه 22 فروردين 1392برچسب:آخرین وضعیت بازار انواع رایانه و لپ تاپ,
  • زمان واریز یارانه نقدی فروردین ماه احتمالا امشب

     یارانه نقدی فروردین ماه تا چند روز آینده ( احتمالا امشب) به میزان ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

    یارانه نقدی فروردین ماه سال ۹۲ تا چند روز آینده به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود. یارانه نقدی مرحله بیست و ششم مربوط به اولین ماه سال جاری به ازای هر نفر ۴۵۵۰۰ تومان خواهد بود که احتمالا امشب به حساب‌ها واریز می شود.

    در حال حاضر بیش از ۷۴ میلیون ایرانی یارانه نقدی می‌گیرند. پیش از این، دولت در اسفندماه کمک جبرانی ۸۵ و ۱۰۰ هزار تومانی به ازای هر ایرانی را به حساب سرپرستان خانوار واریز کرده بود.

    نقل از مهر

  • تاریخ: شنبه 17 فروردين 1392برچسب:,
  • تورم در سال گذشته چقدر بود ؟

    تورم سال گذشته بسیار بیشتر از ۳۱ درصد بود

    احمد کریمی اصفهانی درباره وضعیت بازار در سال ۱۳۹۱ در گفت‌وگو با افکارنیوز اظهار کرد: سال ۹۱ پرتلاطم‌ترین و پر التهاب‌ترین سال اقتصادی کشور بود و باعث شد تورم افسار گسیخته‌ای بر ملت تحمیل شود البته مساله تحریم‌ها وجود داشت اما باید توجه داشت ما ۳۴ سال است که با این تحریم‌ها دست و پنجه نرم می‌کنیم.

    به گزارش افکار نیوز وی افزود: جدای از تحریم‌ها سوء مدیریت‌ها نیز باعث تخریب‌هایی شد که هزینه‌های تولید را به شدت افزایش داد و به تبع آن در توزیع نیز این هزینه به مردم تحمیل شد، ۳۰ درصد درآمد هدفمندی که باید به بخش‌های تولید تزریق می‌‍‌شد انجام نگرفت و تولید در کشور با مشکلات جدی مواجه شد.

    احمد کریمی اصفهانی به نوسانات نرخ ارز اشاره کرد و ادامه داد در این مسئله فرافکنی دولت که می‌خواست تمام مشکلات را به گردن تحریم‌ها بیندازد حائض اهمیت بود و از طرف دیگر بی‌اعتنایی به خرد جمعی در مسائل اقتصادی نیز مشکلات زیادی را برای کشور به دنبال داشت.

    .: ادامه مطلب :.
  • تاریخ: پنج شنبه 15 فروردين 1392برچسب:,
  • به دنبال کاهش نرخ در بازار آزاد: سکه در آتی باز هم کوتاه آمد

    به گزارش اکو ویژن،‌ روز چهارشنبه چهاردهم فروردین ماه 91 در معاملات آتی،‌ نرخ سکه با کاهش مواجه گردید به نحوی که سکه طلای بهار آزادی با سررسید فروردین 100 هزار ریال کاهش پیدا کرد .

    گفتنی است سرمایه گذاری در بازار طلا با کاهش روبرو شده و سرمایه گذاران ترجیح می دهند با توجه به نرخ تورم و قرار گرفتن طلا در چرخه رکود سرمایه خود را در دیگر بازارها از جمله بازار بورس و اوراق بهادار منتقل نمایند.

    بر اساس این گزارش، سکه روز چهارشنبه در بازار آزاد یک‌میلیون و 340 هزار تومان نرخ گرفت که با کاهش 0.75 ٪ نسبت به روز پیش از آن معاملات آتی نیز با افت قیمت مواجه گردید .

    گفتنی است : سکه آتی در سررسیدهای فروردین، اردیبهشت و خرداد به ترتیب یک‌میلیون و 341 هزار تومان، یک‌میلیون و 370 هزار تومان و یک‌میلیون و 399 هزار تومان قیمت گرفته اند.

  • تاریخ: چهار شنبه 14 فروردين 1392برچسب:,
  • صفحه قبل 1 صفحه بعد


    sarnews

    محمدعلی صنیعی

    sarnews

    http://sarnews.loxblog.com

    سار نیوز

    مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور تأکید نمود: استفاده از انرژی های نو در اجرای تصفیه خانه های فا

    سار نیوز

    سار نیوز تلاش می کند تا با انعکاس اخبار و رویدادهای مهم قدم کوچکی در شفاف سازی و جریان آزاد اطلاعات بردارد سایت خبری و اطلاع رسانی

    سار نیوز